برداشت های کاملن شخصی

#دانایی_مخرب

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۵۷ ق.ظ

هر چه بیشتر به زندگی خیره شوید عمیق تر می شوید اما من فکر می کنم تنها کسانی که حقیقتاً احمق هستند سعی می کنند عمیق تر شوند.
من هم اعتراف می کنم احمق کاملی هستم چون به شکلی خودآگاه و سازمان یافته به زندگی خیره شده ام. کسانی که تصادفاً به زندگی خیره می شوند نسبت به احمق ها که آگاهانه دست در لانه ی زنبور می کنند به مراتب گناهشان کمتر است. منظورم از "لانه ی زنبور" فقط کتاب خواندن نیست، تمام مسیرهایی است که به خیره شدن به ذات زندگی منتهی می شوند. عامل اصلی این خیره شدن فکر کردن است و چون بر خلاف دیدن و شنیدن و خوردن و حرف زدن، فکر کردن را نمی توان متوقف کرد، پس باید راهی یافت تا محتوای فکر کردن را چنان تغییر داد که تا حد امکان از توان تخریبی آن کاسته شود.
این تنها راه برای خروج از چیزی است که اسمش را گذاشته ام "دانـایی مـخرب"

  • علی اصغر مهدوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی